Ξεκινάς τη νέα χρονιά με νέα σχέδια για την επιχείρησή σου; Θέλεις να αυξήσεις τις πωλήσεις σου, να ενισχύσεις την αναγνωρισιμότητα του brand σου ή να δημιουργήσεις μια κοινότητα γύρω από την επιχείρησή σου;
Αν ναι, τότε το digital marketing είναι ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους σου.
Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε τα 6+1 βήματα που θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις ένα αποτελεσματικό πλάνο digital στρατηγικής που θα σε οδηγήσει να επιτύχεις τους στόχους σου και να αναπτύξεις την επιχείρησή σου.
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά.
Όρισε τους στόχους σου
Το πρώτο βήμα είναι να ορίσεις τι θέλεις να πετύχεις με το digital marketing της επιχείρησής σου.
Θέλεις να αυξήσεις τις πωλήσεις σου; Να ενισχύσεις την αναγνωρισιμότητα του brand σου; Να δημιουργήσεις μια κοινότητα γύρω από την επιχείρησή σου;
Όταν ορίσεις τους στόχους σου, είναι σημαντικό να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, επιτεύξιμοι, σχετικοί και χρονικά προσδιορισμένοι (SMART). Για παράδειγμα, αντί να στοχεύσεις στο πως «να αυξήσεις τις πωλήσεις σου», στόχευσε πως «να αυξήσετε τις πωλήσεις σας κατά 10% μέσα σε ένα έτος».
Επιπλέον, είναι σημαντικό να λάβεις υπόψη το budget που έχετε στη διάθεσή σου. Εάν έχεις έναν μικρό προϋπολογισμό, μπορεί να χρειαστεί να επικεντρωθείς σε συγκεκριμένους στόχους, που απαιτούν μικρότερο budget.
Γνώρισε το κοινό σου
Το επόμενο βήμα είναι γνωρίσεις το κοινό σου. Ποιοι είναι οι πελάτες σου; Τι τους ενδιαφέρει; Πώς χρησιμοποιούν το διαδίκτυο;
Η κατανόηση των αναγκών και των ενδιαφερόντων του κοινού σου θα βοηθήσει να δημιουργήσεις μηνύματα που θα τους ενδιαφέρουν και θα τους παρακινήσουν να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενο σου.
Για να δημιουργήσεις τέτοιου είδους περιεχόμενο, πρέπει πρώτα να γνωρίσεις καλά το κοινό σου. Μάθε για την ηλικία, το φύλο, τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες και τους προβληματισμούς του κοινού σου.
Αυτό μπορείς να το καταφέρεις, συλλέγοντας πληροφορίες με:
- Ανάλυση δεδομένων από τα social media της επιχείρησής σου
- Έρευνα αγοράς
- Δημιουργία ερωτηματολογίων
- Διάλεξε τα σωστά κανάλια
Δεν υπάρχει ένα «μέγεθος» που να ταιριάζει σε όλους, όταν πρόκειται για την digital παρουσία σου. Τα κανάλια που λειτουργούν για μια επιχείρηση μπορεί να μην λειτουργούν για μια άλλη.
Πριν επιλέξεις τα κανάλια στα οποία θα επικεντρώσεις την παρουσία σου, λάβε υπόψη τους στόχους, το κοινό και το budget σου.
Δημιούργησε ποιοτικό περιεχόμενο
Το περιεχόμενο είναι το κλειδί για την επιτυχία κάθε digital στρατηγικής. Πρέπει να είναι πρωτότυπο, ενδιαφέρον, ενημερωτικό και σχετικό με το κοινό σου.
Προσπαθήστε να δημιουργείτε περιεχόμενο που θα βοηθήσει τους χρήστες να μάθουν περισσότερα για την επιχείρησή σας, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Οι τρεις βασικοί παράγοντες που θα κάνουν το περιεχόμενο σου να ξεχωρίσεις είναι η ποιότητά του, η αξία που προσφέρει στο κοινό σου και η σχέση του με την επικαιρότητα.
Σύνδεσε τα κανάλια σου
Στον ψηφιακό κόσμο, το διαδίκτυο είναι σαν ένα μεγάλο παζλ. Γι’ αυτό, είναι σημαντικό να συνδέσεις όλα τα κομμάτια του δικού σου παζλ, τα κανάλια, δηλαδή, της επιχείρησής σου. Αυτή η σύνδεση δημιουργεί μια συνολική εμπειρία για τους ανθρώπους που έρχονται σε επαφή με την επιχείρησή σου, διευκολύνοντας την αναγνώριση του brand σου και ενθαρρύνοντας την αύξηση αλληλεπίδρασης σε πολλαπλά κανάλια.
Για να συνδέσεις τα κανάλια σου, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορους τρόπους, όπως:
- Κοινοποίηση περιεχομένου στα διάφορα κανάλια σας
- Χρήση κοινών λογοτύπων και γραφικών
- Δημιουργία ενός ενιαίου στυλ επικοινωνίας
- Μέτρησε τα αποτελέσματά σου
Η παρακολούθηση των αποτελεσμάτων σας είναι σημαντική για να δείτε τι λειτουργεί και τι όχι. Από τα αποτελέσματα προκύπτουν οι προσαρμογές που θα γίνουν για βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα της στρατηγικής.
Μπορείς να μετρήσεις τα αποτελέσματα μέσα από την ανάλυση των social media και από τα δεδομένα των διαφημίσεων και του site σου
+1. Μη φοβηθείς να πειραματιστείς
Το digital marketing είναι ένα δυναμικό πεδίο και οι τάσεις αλλάζουν συνεχώς. Νέες πλατφόρμες, εργαλεία και τεχνικές εμφανίζονται συνεχώς. Για να παραμείνεις μπροστά από τον ανταγωνισμό, πρέπει να είσαι πρόθυμος να πειραματιστείς με νέα πράγματα για να δεις τι λειτουργεί καλύτερα για την επιχείρησή σου.
Μερικοί τρόποι για το πως μπορείς να αρχίσεις τα… «πειράματα» είναι οι εξής:
- Ποικιλία καναλιών: Δοκιμάστε διάφορες πλατφόρμες social media
- Είδη περιεχομένου: Ανακαλύψτε ποιο είδος περιεχομένου λειτουργεί καλύτερα
- Στρατηγικές στόχευσης: Στοχεύστε σε διαφορετικά κοινά