Αγορές Click Away

by | 15/12/2020 | Γενικού ενδιαφέροντος

we know how to

Το click away γινόταν επί χρόνια μέσω τηλεφωνικών παραγγελιών από μικρές επιχειρήσεις, τοπικές, που γνώριζαν το πελατολόγιό τους. Το click away ήρθε το 2020 στην καθημερινότητά μας ως ενδιάμεση λύση επαναλειτουργίας των καταστημάτων λιανικής. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα εξυπηρέτησης των καταναλωτών εφαρμόζεται διεθνώς αυτή η πρακτική.

Τι είναι το Click Away;

Το Click Away αφορά στην παραγγελία προϊόντων ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά, την προπληρωμή τους και τέλος την παραλαβή τους απ’ το κατάστημα σε διαμορφωμένο εξωτερικό χώρο και σε προκαθορισμένη ώρα. Κατόπιν ραντεβού, δηλαδή,  έχοντας σαν στόχο να μειωθεί ο συνωστισμός μέσα στο κατάστημα και να αποφορτιστούν οι ταχυμεταφορές.

Η Διαδικασία του Click Away

1.    Παραγγελία online ή τηλεφωνικά
2.    Ο καταναλωτής προπληρώνει το προϊόν που έχει επιλέξει (αν και σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να πληρώσει και με κάρτα έξω από το κατάστημα
3.    Στέλνει μήνυμα 2 στο 13033
4.    Με αποδεικτικό της παραγγελίας – πληρωμής παραλαμβάνει το προϊόν απ’ το κατάστημα στον εξωτερικό χώρο

Ωράριο 7:00 π.μ – 9:00 μ.μ  λειτουργούν τα καταστήματα για Click Away αγορές.

Click Away Νέα

  • Μεγάλες αλυσίδες όπως: Public, Media Markt, Κωτσόβολος, Leroy Merlin, Praktiker χρησιμοποιούσαν απ’ το πρώτο lockdown σύστημα ανέπαφης πληρωμής μέσα στο κατάστημα χωρίς αναμονή στα ταμεία, ή την υπηρεσία drive up για παραλαβή των προϊόντων έξω απ’ το κατάστημα.
  • Αντιδράσεις λιανεμπόρων για τις εξελίξεις: υποστηρίζουν πως η παροχή διάφορων υπηρεσιών σχεδόν «ανέπαφης» συναλλαγής δεν είναι αποτέλεσμα της πανδημίας αλλά η εξέλιξη του λιανεμπορίου. Η click away διαδικασία είναι δύσκολη, ειδικά στην ένδυση / υπόδηση που χρειάζεται η δοκιμή των προϊόντων. Ακόμη υπάρχουν προϋποθέσεις που δεσμεύουν τους εμπόρους, όπως η «ουρά» έως 9 άτομα ή το όριο των δέκα λεπτών στο χρόνο εξυπηρέτησης ανά πελάτη. Πρακτικά ζητήματα που δεν υπάρχει γνώση πώς θα διαχειριστούν, όπως τις επιστροφές των προϊόντων.
  • Απ’ την άλλη  ο διευθυντής Ηλεκτρονικού εμπορίου δηλώνει πως ένα 15% – 17% των φυσικών καταστημάτων διαθέτει E-shop. Εξίσου εξυπηρετικές είναι οι παραγγελίες μέσω τηλεφώνου για καταστήματα της γειτονιάς, ετοιμάζοντας τις παραγγελίες και να περνάει ο πελάτης με ραντεβού να τις παραλαμβάνει στον εξωτερικό χώρο του καταστήματος.
  • Δημιουργική σκέψη και εφευρετικότητα με στόχο την αύξηση πωλήσεων, προώθηση εμπορευμάτων. Λιανέμποροι που δεν διαθέτουν e-shop φωτογραφίζουν τα εμπορεύματά τους τα ποστάρουν στα social media και με μηνύματα ακόμη και βιντεοκλήσεις γίνονται οι παραγγελίες click away σε ορισμένα καταστήματα ρούχων.
  • Drive through για τα εμπορικά κέντρα: είναι η ίδια διαδικασία με click away, η μόνη διαφορά  είναι ότι ο καταναλωτής πηγαίνει στο εμπορικό κέντρο ενημερώνοντας μισή ώρα νωρίτερα για την προσέλευση του στον υπεύθυνο του καταστήματος, παραμένει στο αυτοκίνητό του και υπάλληλος του καταστήματος του παραδίδει το δέμα του. Τέλος ο καταναλωτής υπογράφει ένα έγγραφο παραλαβής και φεύγει.

Αυτό είναι ένα guest post από την Στέλλα Χατζά (Marketing Assistant) που ευχαριστούμε πολύ!

Πηγές: https://www.news247.gr/oikonomia/i-yvridiki-lysi-toy-click-away-kai-oi-gkrinies-gia-tis-strevloseis.9064769.html ,
https://www.ethnos.gr/ellada/134437_me-sms-2-sto-13033-kai-click-away-agores-sta-magazia-ta-hristoygenna ,
,
https://www.news247.gr/epixeiriseis/sygchysi-gia-to-click-away-kai-apo-toys-megaloys-lianemporoys.9080173.html ,
https://www.tanea.gr/2020/12/14/uncategorized/ypotoniki-i-kinisi-stin-agora-ti-deyteri-mera-tou-click-away/
https://www.insider.gr/epiheiriseis/emporio/149878/giati-click-away-problimatizei-toys-emporoys