Οι ιστοσελίδες αποτελούν σήμερα ένα αναπόσπαστο κομμάτι του marketing μιας επιχείρησης, για αυτό και ο σχεδιασμός τους είναι εξαιρετικά σημαντικός, καθώς χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε να ακολουθούμε τα νέα trends, διατηρώντας παράλληλα και την εκάστοτε εταιρική ταυτότητα.
Για το 2023 οι τάσεις επικεντρώνονται στα εντυπωσιακά animations, minimal εμφανίσεις, καθώς επίσης δεν λείπει το 90s στοιχείο. Πάμε όμως να τα δούμε πιο αναλυτικά…
1) Parallax Scrolling
Το “Parallax effect” είναι ένα εντυπωσιακό εφέ κατά το scrolling, που κάνει το background να φαίνεται σαν να ακολουθεί το scroll. Τα animations δίνουν ζωντάνια στο site, αναδεικνύουν το περιεχόμενο, και σε συνδυασμό με το scroll της σελίδας έχουμε ένα πιο smooth αποτέλεσμα.
2) Scrapbook aesthetic
Μια άλλη τάση του 2023 είναι η δημιουργία σχεδιαστικών που θυμίζουν λεύκωμα. Τέτοια σχεδιαστικά περιλαμβάνουν πολλά στοιχεία όπως κείμενα, εικόνες, περιγράμματα που δίνουν την αίσθηση ότι είναι χειροποίητα και φαίνονται σαν κολάζ. Είναι μια τεχνική που δημιουργεί μια αίσθηση οικειότητας και μπορούμε να γίνουμε όσο δημιουργικοί θέλουμε και να φτιάξουμε εντυπωσιακά τμήματα μέσα στη σελίδα.
3) Typographic layouts
Αν και ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του ψηφιακού σχεδιασμού είναι ότι μπορεί να γίνει χρήση βίντεο, εικόνων κτλ. μια νέα τάση είναι τα σχεδιαστικά με τη χρήση μόνο κειμένου. Είναι ένας τρόπος να τραβάει την προσοχή του επισκέπτη, καθώς επίσης ένα τόσο minimal design είναι πάντα κομψό και διαχρονικό. Μπορεί επίσης, να εμπλουτιστεί με animation που δείχνει το κείμενο να τυπώνεται εκείνη την ώρα, είτε να αλλάζει το κείμενο, δίνοντας δυναμική στο κείμενο που αναγράφεται.
4) Overlapping text and images
Στο σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας κυριαρχούσαν εδώ και καιρό ομοιόμορφες διατάξεις, όπου όλα τα στοιχεία είναι στοιχισμένα μεταξύ τους και έχουν ίσες αποστάσεις. Η δομή αυτή καταρρίπτεται το 2023 όπου τα επικαλυπτόμενα κείμενα και οι εικόνες που πέφτουν η μία πάνω στην άλλη κυριαρχούν, δημιουργώντας πολύ ενδιαφέρον γεωμετρίες, αφήνοντας τους σχεδιαστές ιστοσελίδων να γίνουν όσο δημιουργικοί θέλουν. Είναι μια τάση που θα τραβήξει το μάτι του επισκέπτη καθώς επίσης αναδεικνύει το γεγονός ότι ο κόσμος έχει βαρεθεί τις τακτοποιημένες διατάξεις.
5) Back to the 90s
Η χρήση 90s στοιχείων στο σχεδιασμό ιστοσελίδων είναι μια περσινή τάση που φαίνεται ότι δεν υποχωρεί! Οπότε, για παράδειγμα, η χρήση pixelated εικονιδίων στην επιφάνεια εργασίας ή η χρήση φωτεινών χρωμάτων στο μενού είναι κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της τάσης. Η ενσωμάτωση λοιπόν του παρελθόντος στο παρόν εκφράζει τη νοσταλγία για το πρώιμο διαδίκτυο, αλλά και βοηθάει το χρήστη να καταλάβει πιο γρήγορα πως θα περιηγηθεί στον ιστότοπο, δίνοντας του ένα ζεστό και οικείο συναίσθημα.
6) Minimal
Διαχρονική επιλογή, όπου δεν υπάρχουν περίπλοκες λειτουργικότητες ή περίπλοκη εμφάνιση. Αποφασίζουμε τα σημεία που θέλουμε να δώσουμε έμφαση και δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην ποσότητα πληροφορίας που θα εμφανιστεί στον χρήστη. Ο βασικός στόχος είναι να εμφανίζεται μόνο η απαραίτητη πληροφορία. Έτσι, ο σχεδιασμός παραμείνει κομψός και μειώνει σημαντικά την πιθανότητα λάθους.
Στον minimal σχεδιασμό είναι προτιμότερες οι απλές και ξεκάθαρες γραμματοσειρές, και στις χρωματικές αποχρώσεις επιλέγουμε αποχρώσεις με καλή ισορροπία μεταξύ τους.
7) Micro Interactions
Πρόκειται για μια τεχνική που χρησιμοποιείται ήδη σε διάφορα στοιχεία ενός Website, όπως για παράδειγμα τα clickable κείμενα όπου μπορεί να αλλάζουν χρώμα ή να υπογραμμίζονται όταν ο χρήστης περνάει τον κέρσορα από πάνω. Αυτή η τεχνική μπορεί να εφαρμοστεί σε πολλά περισσότερα αντικείμενα και να προσφέρει στον χρήστη μια ξεχωριστή εμπειρία όπως για παράδειγμα να αλλάζει χρώμα ο κέρσορας ανάλογα με το interact, να υπάρχει animation σε εικονίδια που θα μπορεί να κάνει click ο χρήστης κα.
8) Περισσότερες κριτικές από Social Media
Η εμπιστοσύνη και οι κριτικές του κοινού είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για να προχωρήσει ο επισκέπτης σε αγορά από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Την πληροφορία αυτή είναι αρκετά εύκολο να την συγκεντρώσουμε από το Google My Business, ή από το Facebook Page της εταιρείας.
Στις νέες τάσεις για το 2023 φροντίζουμε η πληροφορία αυτή να είναι εμφανής, και ο επισκέπτης να παίρνει γρήγορα και άμεσα όλα τα δεδομένα που θα τον κάνουν να νιώσει πως μπορεί να προχωρήσει σε μια ηλεκτρονική αγορά χωρίς προβλήματα.
Η εμφάνιση της πληροφορίας αυτής μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους όπως:
- Testimonials
- Badges (πχ Skroutz με rating)
- Τμήματα στην αρχική σελίδα με Feed από Google My Business
9) Mobile Features
Φυσικά το μεγαλύτερο ποσοστό πλέον των επισκέψεων σε ένα site γίνεται από κινητά τηλέφωνα, οπότε δεν είναι δυνατόν να λείπουν trends που αφορούν αποκλειστικά το User Experience από τις φορητές συσκευές.
Όλο και περισσότερα eshop πλέον προσθέτουν επιπλέον λειτουργικότητες που προσφέρουν στον χρήστη μια πολύ πιο εύκολη πλοήγηση από το κινητό τους τηλέφωνο. Για να το πετύχουμε αυτό μπορούμε να προσθέσουμε κουμπιά για εύκολη επικοινωνία – υποστήριξη, ή να βάλουμε κουμπί για το καλάθι το οποίο είναι εύκολα clickable με τον αντίχειρα για την ολοκλήρωση της αγοράς του.
Ο πιο ολοκληρωμένος πλέον τρόπος είναι να προσθέτουμε στα κινητά τηλέφωνα ένα μικρό μενού στο κάτω μέρος όπου θα είναι μόνιμα εμφανή κατά την περιήγηση και μπορεί ο χρήστης εύκολα και γρήγορα να βρει ότι χρειάζεται για την σωστή περιήγησή του, όπως φαίνεται και στο παράδειγμα παρακάτω.