Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, όποιος κάνει like στη σελίδα σας στο facebook έχει 2-3% πιθανότητες να επιστρέψει σε αυτή. Ο καλύτερος τρόπος, λοιπόν, για να τον ανακτήσετε και να τον ενθαρρύνετε να αλληλεπιδράσει με το περιεχόμενό σας είναι ένα event.
Οι διαγωνισμοί στο facebook είναι μια καλή ευκαιρία για διάδραση με το κοινό σας και συλλογή πολύτιμων πληροφοριών. Άλλο ένα πλεονέκτημα είναι πως όταν κάποιος πάρει μέρος σε ένα διαγωνισμό αυτό θα εμφανιστεί στο timeline του κάτι το οποίο θα ερεθίσει την περιέργεια των φίλων του.
Όλοι θέλουν να γίνουν νικητές
Οι διαγωνισμοί πυροδοτούν την ανταγωνιστικότητα και αυτό μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να αυξήσετε το fan base σας, να επιβραβεύσετε τους followers σας και να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα σας. Η πιθανότητα να κερδίσει κανείς κάτι δωρεάν είναι μεγάλος πειρασμός. Ένας διαγωνισμός μπορεί να ενεργοποιήσει τη διάδραση με το κοινό σας με ελάχιστο κόστος για σας.
Ξεκαθαρίστε τι ζητάτε από ένα διαγωνισμό
Προτού κάνετε οτιδήποτε, ξεκαθαρίστε τι θέλετε να πετύχετε με τον διαγωνισμό. Θέτοντας στόχους θα μπορέσετε να καταλάβετε πως μπορείτε να βελτιώσετε τη δράση σας.
Οι πιο συνηθισμένοι στόχοι είναι οι εξής:
- Περισσότερα likes στη σελίδα σας.
- Περισσότερη κίνηση στο site σας.
- Περισσότερη διάδραση γύρω από το brand σας.
- Περισσότεροι συνδρομητές.
Αποφασίστε τι βραβείο θα δώσετε
Όταν κάνετε ένα διαγωνισμό στο facebook το βραβείο που θα προσφέρετε πρέπει να είναι σχετικό με την επιχείρηση σας και το κοινό σας. Δεν αρκεί μόνο να αποκτήσετε περισσότερα likes, πρέπει να αποκτήσετε και υποψήφιους πελάτες. Όσο πιο συναρπαστικό το βραβείο τόσο πιο πολύ θόρυβος θα γίνεται γύρω από το όνομα σας.
Ποιο είδος διαγωνισμού θα σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους σας
Υπάρχουν τέσσερις βασικοί τύποι διαγωνισμού που μπορείτε να εκτελέσετε στο facebook:
- Κληρώσεις
- Ιδεών
- Φωτογραφικοί
- Video
Κάθε τύπος διαγωνισμού απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό. Οι διαγωνισμοί ιδεών, φωτογραφιών και video θα σας δώσουν πλούσιο και πρωτότυπο περιεχόμενο για τη σελίδα σας, αλλά απαιτεί περισσότερη προσπάθεια για τη συμμετοχή των χρηστών. Ενώ στους διαγωνισμούς κληρώσεων οι χρήστες λαμβάνουν μέρος γρηγορότερα και ευκολότερα, ενώ μπορείτε να συλλέξετε μερικές βασικές πληροφορίες για τους πελάτες σας.
Επιλέξτε το σωστό application (third party app) για να τρέξετε τον διαγωνισμό
Το Facebook απαιτεί ρητά από τις επιχειρήσεις να “τρέχουν” ένα διαγωνισμό μέσω εφαρμογής τρίτου κατασκευαστή (Third-party App). Υπάρχουν πολλές εταιρείες που παρέχουν υποστήριξη εκτέλεσης διαγωνισμών, αλλά θα πρέπει να είστε σίγουροι πως αυτή που επιλέξατε σας παρέχει τουλάχιστον τα βασικά:
- Η εφαρμογή θα πρέπει να είναι ευέλικτη και προσαρμόσιμη.
- Η τιμή πρέπει να είναι σωστή! Υπάρχουν εφαρμογές που είναι δωρεάν και υπάρχουν και άλλες που θα σας κοστίσουν μερικές χιλιάδες ευρώ το μήνα.
- Η εφαρμογή θα πρέπει να ενσωματώνεται στην ιστοσελίδα σας ή ακόμα και “παντού”.
- Η εφαρμογή θα πρέπει να τρέχει στα κινητά.
Σιγουρευτείτε πως ο διαγωνισμός σας τηρεί τους κανόνες προώθησης του facebook.
Προωθήστε το διαγωνισμό
Μη δημοσιεύετε τις λεπτομέρειες του διαγωνισμού μόνο στην ιστοσελίδα σας ή μόνο στη σελίδα σας στο Facebook. Προωθήστε το διαγωνισμό μέσω του Twitter. Στείλτε ενημερωτικά δελτία τύπου, newsletter και μετά κάντε και κάποιες διακριτικές υπενθυμίσεις του τύπου ότι ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη. Προσιτός και εύκολος τρόπος για την προώθηση του διαγωνισμού, είναι η επένδυση σε Facebook Ads. Και επειδή ο χώρος των διαφημιζόμενων στο Facebook, είναι μικρός, φροντίστε για κάτι πολύ έξυπνο, κατανοητό και απλό που να αιχμαλωτίζει το βλέμμα!