Πως να αξιολογήσετε την επένδυση στα Social Media

by | 11/06/2015 | Social Media

we know how to

Τα Social Media είναι ένα αρκετά δελεαστικό εργαλείο για τις εταιρίες προκειμένου να αυξήσουν τόσο την προβολή τους όσο και τις πωλήσεις τους. Ωστόσο, ένα μεγάλο κομμάτι των επιχειρηματιών είναι διστακτικό ως προς το μέσω κυρίως διότι βρίσκει δύσκολο να μετρήσει την αποδοτικότητά του.

Είναι αρκετά εύκολο – και προφανές – να μετρήσει κάποιος τα views και τα likes ή το reach του κάθε post, αλλά τι σημαίνει αυτό σε σχέση με τους πόρους που ξόδεψε (χρόνος, χρήματα, κλπ); Με λίγα λόγια… πόσο αξίζει ένα like στο Facebook;

[tweet “Πόσο αξίζει ένα like στο Facebook;”]

Όσο πολύπλοκο και αν φαίνεται, μία εταιρία μπορεί με 6 πολύ απλά βήματα να μετρήσει με ακρίβεια αν ο κόπος της πιάνει τόπο!

6+1 βήματα για να μετρήσετε την επένδυσή σας στα Social Media

  1. Θέστε στόχους (Reach, Likes, Leads, Πωλήσεις, Επισκέψεις στο website, …).
  2. Παρακολουθήστε αυτούς τους στόχους. Χρησιμοποιήστε εργαλεία για να μετρήσετε τα παραπάνω μεγέθη.
  3. Ορίστε χρηματική αξία σε κάθε στόχο. Για παράδειγμα, κάθε εγγραφή στο newsletter ή κάθε επίσκεψη στο website πρέπει να μεταφραστεί σε χρήματα.
  4. Μετρήστε το συνολικό όφελος από το κάθε κανάλι.
  5. Μετρήστε το συνολικό έξοδο (χρόνος, χρήματα, κλπ)
  6. Συγκρίνετε τα δύο παραπάνω νούμερα.

+1: Μελετώντας όλα τα παραπάνω νούμερα μπορείτε να ανακαλύψετε διάφορες πτυχές τόσο της διαδικασίας που ακολουθείτε όσο και των λοιπών μέσων που διαθέτεται (π.χ. του website σας, του newsletter σας, κλπ) που μπορούν να βελτιωθούν προκειμένου είτε να μειώσετε τα έξοδα, είτε να αυξήσετε τα οφέλη… πετυχαίνοντας, έτσι, ακόμα μεγαλύτερη απόδοση στην επένδυσή σας.

Οι περισσότερες εταιρίες δυσκολεύονται να βάλουν μία τιμή σε συγκεκριμένες δράσεις που μπορεί να κάνει ένας χρήστης. Δηλαδή, πόσο αξίζει μία επίσκεψη στο site; Πόσο αξίζει μία εγγραφή στο newsletter; Πόσο αξίζουν 1.000 θεάσεις σε ένα post στο Facebook; Μελετώντας τα δεδομένα, είναι εύκολο να μπει μία προσεγγιστική τιμή στα παραπάνω.

Για παράδειγμα, αν ένα e-shop έχει τα εξής στατιστικά στοιχεία:

  • το 10% των επισκεπτών του site πραγματοποιούν μία αγορά.
  • η μέση αξία μίας αγοράς είναι 15€

μπορεί εύκολα να βρει ότι κάθε επίσκεψη στο site αποφέρει 15*0,10 = 1,50€. Δηλαδή, αν ποστάρει στο Facebook ένα link που πηγαίνει προς το site και το πατήσουν 3 άτομα, είναι σαν να έχει κερδίσει 4,50€.

Σε μία άλλη επιχείρηση οι στόχοι μπορεί να μετριούνται διαφορετικά! Πόσες φόρμες επικοινωνίας συμπληρώθηκαν; Πόσα ραντεβού στάλθηκαν; Πόσες θεάσεις είχε ένα βίντεο;

Φυσικά, όσο περισσότερα δεδομένα έχει μία εταιρία και όσο περισσότερο χρόνο πειραματιστεί με τα διαθέσιμα εργαλεία, τόσο πιο κοντά θα ανταποκρίνονται τα νούμερα στην πραγματικότητα και τόσο καλύτερες αποφάσεις θα μπορεί να πάρει σχετικά με τα μέσα που χρησιμοποιεί και την διαδικασία που ακολουθεί σε αυτά.

social-rabbitΘέλετε βοήθεια για να θέσετε τους ηλεκτρονικούς σας στόχους;
Θέλετε βοήθεια για να βάλετε μία χρηματική τιμή στον κάθε ένα;
Θέλετε βοήθεια για να κάνετε να Social Media να αποδώσουν περισσότερο;
Κλείστε ένα ραντεβού μαζί μας για να σας παρουσιάσουμε τι μπορούμε να κάνουμε συγκεκριμένα για την επιχείρησή σας.