To 2017 είναι προ των πυλών και τώρα είναι η ώρα να σχεδιάσετε τη στρατηγική και τις ενέργειές σας σχετικά με το πώς θα κινηθείτε την επόμενη χρονιά στο πεδίο του digital marketing. Είναι η εικόνα σας η κατάλληλη; Έχετε σχεδιάσει τον τρόπο προβολή σας; Το περιεχόμενο της παρουσίας σας έχει τα σωστά μηνύματα; Προβάλλεστε στα σωστά σημεία και με την κατάλληλη στόχευση;
Εάν σας φαίνονται βουνό όλα αυτά, απλά καταγράψτε τις ανάγκες σας βήμα βήμα. Κι αν δεν είστε σίγουροι για το ποιες ακριβώς είναι οι digital ανάγκες επικοινωνίας της εταιρείας σας, ελέγξτε την ακόλουθη λίστα…
1. Εταιρική ιστοσελίδα
- Έχετε ιστοσελίδα;
- Είναι responsive (φαίνεται σωστά σε όλες τις συσκευές);
- Περιέχει τις πληροφορίες που πρέπει με τρόπο κατανοητό και εύχρηστο;
- Είναι το περιεχόμενο του πρωτότυπο και σύμφωνα με τους κανόνες του SEO;
- Υπάρχει η σωστή σύνδεση με τα εταιρικά social media accounts;
- Λαμβάνετε τα σωστά analytics; Ξέρετε από πού προέρχονται οι επισκέπτες σας και ποιες σελίδες έχουν την περισσότερη επισκεψιμότητα;
- Υπάρχει πεδίο εγγραφής για newsletter, ώστε να εμπλουτίζεται η βάση των υποψήφιων πελατών σας;
- Έχει blog η σελίδα σας;
2. Social Media
- Έχετε παρουσία σε όλα τα απαραίτητα κοινωνικά δίκτυα, ανάλογα με το είδος της επιχείρησης σας;
- Πόσο συχνά δημοσιεύετε περιεχόμενο στις κοινωνικές σας σελίδες; Το παραμελείτε; Το παρακάνετε; Γνωρίζετε ποια είναι η σωστή συχνότητα;
- Πόσο σχετικό με το αντικείμενο της επιχείρησης είναι το περιεχόμενο που δημοσιεύετε; Μήπως το κουράζετε με πολλά προϊοντικά post;
- Πόσο καλαίσθητο, κατανοητό και με τα σωστά μηνύματα είναι το περιεχόμενο που δημοσιεύεται;
- Τα post σας έχουν προδιάθεση αλληλεπίδρασης με τους ακόλουθους της σελίδας σας;
- Κάνετε διαγωνισμούς; Έχετε ορίσει τι θέλετε να κερδίσετε μέσα από αυτή την ενέργεια;
- Διαχειρίζεστε συστηματικά και ικανοποιητικά τα σχόλια των ακολούθων σας;
3. Αναγνώριση του κοινού σας και συγκεκριμένη στόχευση του
- Έχετε κατηγοριοποιήσει την αγορά;
- Έχετε επιλέξει τα σωστά κανάλια προσέγγισης για την κάθε κατηγορία;
- Έχετε επιλέξει τα μηνύματα με τα οποία θα προσεγγίσετε το κάθε κοινό-στόχο σας;
4. Πλάνο διαφήμισης στο Internet. Προσεγγίσετε το κοινό που σας ενδιαφέρει
- Ξέρετε ποια είναι τα κατάλληλα μέσα που θα σας οδηγήσουν σε κάθε κατηγορία κοινού;
- Έχετε σχεδιάσει διαφημιστικές δράσεις μέσω του Google Adwords;
- Τι είδους καμπάνιες;
- Με τι στόχευση;
- Με τι μήνυμα;
- Με τι budget;
- Έχετε σχεδιάσει διαφημιστικές καμπάνιες μέσω του Facebook;
- Τι είδους καμπάνιες;
- Με τι στόχευση;
- Με τι μήνυμα;
- Με τι budget;
5. Επιβράβευση πελατών – «Χτίσιμο δεσμών» μεταξύ εταιρείας και πελατών
- Αξιοποιείτε τα αντικειμενικά σας πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού σας χρησιμοποιώντας «loyalty program»;
- Ακολουθείτε το κοινό σας στα νέα κανάλια επικοινωνίας που χρησιμοποιεί… στο mobile;
- Αξιοποιείτε τις δυνατότητες marketing που σας προσφέρει το “push notification” μέσα από ένα Mobile Loyalty Application;
6. E-shop
- Είναι εύκολη η αναζήτηση προϊόντων στο e-shop σας, ώστε ο επισκέπτης να βρίσκει το προϊόν που αναζητά ή άλλα παρόμοια προϊόντα;
- Οι διαδικασίες αγοράς είναι απλοποιημένες και κατανοητές, ώστε να διευκολύνεται ο επισκέπτης και να παρακινείται στην ολοκλήρωση μίας αγοράς;
- Ο σχεδιασμός του e-shop σας είναι εύχρηστος, ώστε να μπορείτε εύκολα να καταχωρείτε νέα προϊόντα και να ενημερώνετε τα υπάρχοντα;
- Είναι εύκολα διαχειρίσιμες οι εισερχόμενες παραγγελίες;
- Προσφέρετε διαφορετικούς τρόπους πληρωμής προς εξυπηρέτηση των πελατών σας;
Πριν ξεκινήσετε να υλοποιείτε την check list για το 2017, επανεξετάστε τις ενέργειες που κάνατε το 2016. Αξιολογήστε τα θετικά και τα αρνητικά τους και επαναπροσδιορίστε τους στόχους σας. H checklist δεν είναι με σειρά προτεραιότητας, όμως η κάθε ενότητα έχει τη δική της σημασία και βαρύτητα, ανάλογα με την κάθε εταιρεία και τους στόχους της!
Για οποιαδήποτε βοήθεια χρειαστείτε στις ενέργειες digital marketing που σχεδιάζετε για το 2017, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να σχεδιάσουμε μαζί τη στρατηγική σας!