Black Friday – Online αγορές: Πως εξελίχθηκε φέτος κατά την διάρκεια του lockdown

by | 10/01/2021 | Advertising

we know how to

Παρά το lockdown, η Black Friday πραγματοποιήθηκε κανονικά μέσω διαδικτυακών αγορών. Αλλαγμένη φέτος λόγω της τρέχουσας κατάστασης η Black Friday, ξεκίνησε από 20-30 Νοεμβρίου και έκλεισε με την Cyber Monday.

Όπως ανέφερε η πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) «Τη φετινή Black Friday, είναι σημαντικό να στηρίξουμε τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, για να στηρίξουμε με αυτό τον τρόπο την ελληνική οικονομία». Συνεπώς, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν e-shop, για την «μεγάλη» ημέρα είχαν οργανώσει εδώ και καιρό μεγάλες ηλεκτρονικές προσφορές και την προώθησή τους. Μάλιστα ξεκίνησαν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά τις διαφημίσεις με πληροφορίες για τις προσφορές των προϊόντων τους με προσφορές έως και 60% όλες τις ημέρες με κορύφωση την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου.

Πώς πήγαν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στην Ελλάδα;

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), κατέγραψε την εντυπωσιακή άνοδο 154,9% στην αξία των online αγορών για την εβδομάδα Σάββατο 21 έως Παρασκευή 27 Νοεμβρίου σε σχέση με τον μέσο όρο των προηγούμενων 8 εβδομάδων του 2020 (μέσα Σεπτέμβρη – μέσα Νοέμβρη 2020).

Μάλιστα, υπήρξε έντονη αγοραστική τάση των καταναλωτών η οποία οδήγησε στο να καταγραφεί 43,6% μεγαλύτερος τζίρος στην φετινή Black Friday σε σχέση με την περσινή και 73,5% μεγαλύτερος τζίρος σε επίπεδο εβδομάδας, γεγονός που δικαιολογείται απόλυτα με το ότι τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά τον Νοέμβριο λόγω του lockdown.

Ταυτόχρονα, φέτος καταγράφηκε και ιδιαίτερα υψηλή αύξηση επισκεψιμότητας κατά 78,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων των μηχανών σύγκρισης τιμών, καθότι οι καταναλωτές αναζητούσαν σε αυτές τις καλύτερες εκπτώσεις, οι οποίες άγγιξαν το 79% σε κατηγορίες τεχνολογίας, ειδών σπιτιού, μόδας, ψυχαγωγίας & αθλητισμού, υγείας και ομορφιάς, παιδικών & βρεφικών ειδών, αυτοκίνησης & μοτοκίνησης και επαγγελματικών ειδών.

Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε από τον GR.EC.A. σε συνεργασία με τις μηχανές σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group. Τα στοιχεία αντλήθηκαν από 6.603 e-shop με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz και από 2.529 e-shop με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice. Πιο συγκεκριμένα, την ημέρα της Black Friday σημειώθηκαν 69% περισσότερες επισκέψεις από πέρυσι, ενώ το δεκαήμερο της Black Friday η συνολική αύξηση έφτασε το 82%. Υπενθυμίζεται, ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Μαΐου της διοίκησης του GR.EC.A., οι οποίες περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση του eCommerce Europe, το 2020 η αξία των online αγορών προϊόντων και υπηρεσιών από Έλληνες καταναλωτές σε ελληνικά και διεθνή e-shop, θα παρουσιάσει ρυθμό ανάπτυξης 42,7% και θα προσεγγίσει σε συνολική αξία τα €10,7δισ.

Ποια προϊόντα τράβηξαν την προσοχή των Ελλήνων καταναλωτών;

Με έρευνες που έγιναν τα επικρατέστερα προϊόντα το black Friday ήταν  ειδών ένδυσης και υπόδησης στις επιλογές των αγοραστών. Στις γυναίκες “η συγκεκριμένη κατηγορία είναι η δημοφιλέστερη με ποσοστό 70%” με τους άνδρες να αποκτούν τέτοια προϊόντα σε ποσοστό 56%, ενώ τη δεύτερη θέση δημοφιλίας πήραν τα είδη περιποίησης και τα καλλυντικά για τις γυναίκες και τα ηλεκτρονικά για τους άνδρες.

Νέο υψηλό ιστορικό ηλεκτρονικών πωλήσεων στο Black Friday έκαναν τα παρακάτω προϊόντα:

  • Κινητά Τηλέφωνα
  • Τηλεοράσεις
  • Χριστουγεννιάτικα
  • Βιβλία
  • Playmobil & Lego
  • Αθλητικά Παπούτσια
  • Sneakers (Γυναικεία & Ανδρικά)
  • Αθλητικά Ρούχα (Γυναικεία & Ανδρικά )
  • PS4 Games
  • Μποτάκια (Γυναικεία και ανδρικά)
  • Αθλητικά Όργανα Μετρήσεων
  • Tablets
  • Ποντίκια
  • Headphones
  • Πολυμηχανήματα
  • Παιδικά Επιτραπέζια Παιχνίδια
  • Gaming Headsets
  • Μάσκες Προστασίας
  • Κούκλες
  • Πληκτρολόγια

Ακόμη, σύμφωνα με έρευνα της Convert Group, μεγάλη αγοραστική μανία παρατηρήθηκε σε προϊόντα των online Super Markets και των οnline Φαρμακείων. Η αξία οnline αγορών θα ξεπεράσει το 2020 τα €300εκ. (συμπ. ΦΠΑ) ενώ δεν περιλαμβάνει τις αγορές που γίνονται σε online pet shops, κάβες, ειδικευμένα e-shops με πάνες, κάψουλες καφέ, κ.α.

Βlack Friday γεγονότα

Ο Sensor Tower κοιτάζοντας τις 10 κορυφαίες εφαρμογές παρατηρείται κάτι ακόμα πιο ενδιαφέρον. Η Amazon μπορεί να είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, όσον αφορά το μερίδιο αγοράς, αλλά η Walmart την «νίκησε» στον αγώνα εγκατάστασης εφαρμογών στη Black Friday. Η Amazon κατέγραψε 106.000 εγκαταστάσεις στις 27 Νοεμβρίου, έναντι των 131.000 της Walmart.

Η πλήρες λίστα:

  • Walmart
  • Amazon
  • Shop
  • Target
  • Best Buy
  • Nike
  • Shein
  • Sam’s Club
  • Klarna
  • OfferUp

Τα παραπάνω δεδομένα μπορεί να μην έχουν τόσο μεγάλο αντίκτυπο στην αγορά, αλλά πρόκειται για μια αξιοσημείωτη πρωτιά για την Walmart, καθώς επιδιώκει να κερδίσει έδαφος έναντι του ψηφιακού της  αντιπάλου σ’ έναν κόσμο όπου οι καταναλωτές μαθαίνουν να εξοικειώνονται με τις αγορές χωρίς να επισκέπτονται τα φυσικά καταστήματα. Βέβαια, η Walmart δεν αποκαθήλωσε από την πρώτη θέση την Amazon το 2020. Είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που κέρδισε την Amazon στην εγκατάσταση εφαρμογών e-shop στη Black Friday. Σύμφωνα με το eMarketer, ήδη προβλέπει ότι η Walmart θα ξεπεράσει το eBay φέτος, καθιστώντας τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ.

Αυτό είναι ένα guest post από την Στέλλα Χατζά (Marketing Assistant), που την ευχαριστούμε πολύ!

Πηγές: https://www.webworldnews.gr/, https://www.ipaidia.gr/, https://www.newmoney.gr/