Σε πόσο χρόνο θα είναι το website μου στη πρώτη σελίδα της Google;

by | 22/08/2019 | Online marketing

we know how to

Αυτή είναι, ενδεχομένως, η ερώτηση που ακούμε πιο συχνά όταν συζητάμε με κάποιον πελάτη σχετικά με το SEO της ιστοσελίδας του. Υπάρχουν πολλοί εκεί έξω που υποστηρίζουν ότι μπορούν να πάνε μία ιστοσελίδα στη πρώτη σελίδα (ή και στη πρώτη θέση) των αποτελεσμάτων της Google μέσα σε 1, 2, 5 ή 30 ημέρες.

Μακάρι αυτό να λειτουργούσε έτσι!

Ας ρίξουμε μία πιο προσεκτική ματιά στο πως ακριβώς λειτουργεί αυτό το σύστημα και πως μπορεί κάποιος να κερδίσει τα μέγιστα από την ιστοσελίδα του. Παρακάτω μπορείτε να βρείτε μία σειρά από παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη σας στη προσπάθεια να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας.

Επιλογή των σωστών keywords

Πριν ξεκινήσουμε να μιλάμε για την κατάταξη της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα των αναζητήσεων, θα πρέπει να διαλέξουμε για ποιες αναζητήσεις θα το κάνουμε αυτό! Δηλαδή, ποιες είναι εκείνες οι λέξεις-κλειδιά ή οι φράσεις-κλειδιά που μας ενδιαφέρουν και θα θέλαμε να βγαίνουμε στη πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων.

Αν καθίσουμε να το σκεφτούμε προσεκτικά, θα καταλήξουμε με μία λίστα με πάρα πολλά keywords ή key-phrases. Φυσικά, όσο περισσότερες οι λέξεις κλειδιά που στοχεύουμε, τόσο μεγαλύτερο “κόπο” χρειάζεται προκειμένου να πετύχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ξεκινώντας την διαδικασία της βελτιστοποίησης, η εταιρία πρέπει να κάνει μία προσεκτική διαλογή εκείνων των keywords τα οποία όντως φέρνουν αποτελέσματα και πωλήσεις. Δηλαδή, να ξεκινήσει το Search Engine Optimization στοχεύοντας να φέρει επισκεψημότητα στην ιστοσελίδα με άτομα που είναι πιο πιθανό να αγοράσουν αυτό που πουλάει.

Σε επόμενο χρόνο, μπορεί να ασχοληθεί και να στοχεύσει και σε δευτερεύοντες λέξεις-κλειδιά, οι οποίες μπορεί να αποφέρουν μικρότερο όγκο πωλήσεων, αλλά να βοηθούν στην αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας ή του προϊόντος ή σε άλλους στόχους.

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την κατάταξη στα αποτελέσματα των αναζητήσεων;

Η λίστα με τους παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα των αναζητήσεων είναι γιγάντια, αλλάζει διαρκώς και δεν είναι και δεδομένη (με την έννοια ότι η Google κάνει διαρκώς αλλαγές στους αλγορίθμους της, χωρίς να εξηγεί απαραίτητα τι είναι αυτό που κοιτάει σε κάθε ιστοσελίδα για να την κατατάξει). Ωστόσο, μία πρώτη λίστα με μερικούς από το πιο βασικούς παράγοντες θα μπορούσε να έχει ως εξής:

  • Ποιότητα ιστοσελίδας: Η ποιότητα της ιστοσελίδας έχει να κάνει με μία σειρά από παράγοντες που συνυπολογίζει η Google. Οι παράγοντες αυτοί αφορούν σε διάφορα πράγματα όπως η ταχύτητα της ιστοσελίδας, η ασφάλειά της (έχει https;), η ευχρηστία της και άλλα πολλά!
  • Φιλικότητα ως προς τις κινητές συσκευές: Υπάρχουν ιστοσελίδες και ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουμε φτιάξει και ο κόσμος τα επισκέπτεται κατά κύριο λόγο από το κινητό του τηλέφωνο. Όταν λέμε “κατά κύριο λόγο” εννοούμε ότι έως και το 90% (!) της επισκεψημότητας είναι από κινητά τηλέφωνα! Συνεπώς, είναι εξαιρετικά σημαντικό η ιστοσελίδα να παίζει σωστά σε κινητές συσκευές. Η φιλικότητα μίας ιστοσελίδας ως προς τις κινητές συσκευές έχει να κάνει, μεταξύ άλλων παραγόντων, και με το design της. Δηλαδή, πόσο εύκολα διαβάζεται το κείμενο σε μία μικρή οθόνη, πόσο εύκολα πατιούνται τα διάφορα κουμπιά, κλπ.
  • Το “Authority” της ιστοσελίδας: Η φήμη της ιστοσελίδας εξαρτάται από την παλαιότητα του domain name (της διεύθυνσής της), το url το ίδιο (πόσο σχετικό είναι με την λέξη κλειδί), τα εισερχόμενα links και άλλα.
  • Περιεχόμενο: Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι ίσως ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που συμβάλει στην κατάταξη των αποτελεσμάτων της αναζήτησης. Το περιεχόμενο πρέπει να εμπλουτίζεται σχετικά συχνά, να είναι ποιοτικό, χρήσιμο για τους αναγνώστες και γραμμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να το διαβάσει και να το αξιολογήσει μία μηχανή αναζήτησης. Δηλαδή, πρέπει να απευθύνεται ταυτόχρονα και σε ανθρώπους και σε μηχανές! Επίσης, όσο αφορά στο περιεχόμενο, πρέπει να περιλαμβάνει με λογικό και έξυπνο τρόπο τις λέξεις κλειδιά για τις οποίες θα θέλαμε να εμφανίζεται σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα της αναζήτησης.
  • Τεχνικό SEO: Το τεχνικό SEO αναφέρεται σε μία σειρά από τεχνικούς παράγοντες που επηρεάζουν τα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Μερικές από τις ιδέες που συμπεριλαμβάνονται εδώ είναι: η χρήση των λέξεων κλειδιών σε τίτλους, περιγραφές, εικόνες, κλπ, η χρήση επικεφαλίδων (h1, h2, h3, … tags), το sitemap και άλλα.
  • User Experience: Η Google εκτιμάει το πόσο χρήσιμη και βολική είναι μία ιστοσελίδα για τους χρήστες λαμβάνοντας υπόψη της κάποια metrics από τα στατιστικά στοιχεία της επισκεψημότητας. Για παράδειγμα, μερικοί βασικοί παράγοντες είναι: το Click Through Rate (CTR), το Bounce Rate και άλλα. Για παράδειγμα, αν η σελίδα εμφανίζεται στα αποτελέσματα των αναζητήσεων, αλλά δεν την επιλέγει πολύς κόσμος (CTR) ή την επιλέγει αλλά φεύγει από αυτήν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, η Google καταλαβαίνει ότι η ιστοσελίδα αυτή δεν είναι χρήσιμη για τους χρήστες για την συγκεκριμένη λέξη κλειδί. Σταδιακά, αυτό θα αρχίσει να επηρεάζει την κατάταξή της στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.
  • Links: Τα εισερχόμενα, τα εξερχόμενα και τα εσωτερικά links δείχνουν την σημαντικότητα της σελίδας γύρω από διάφορες λέξεις ή φράσεις. Συνεπώς, ποιοτικά εισερχόμενα και εξερχόμενα links, ανεβάζουν το authority της ιστοσελίδας. Η Google χρησιμοποιεί αυτά τα links προκειμένου να εκτιμήσει πόσες και ποιες άλλες ιστοσελίδες, παραπέμπουν στην ιστοσελίδα της επιχείρησης και άρα την θεωρούν σημαντική.

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν το πόσο γρήγορα θα ανέβει η ιστοσελίδα στα αποτελέσματα των αναζητήσεων;

Πολλοί είναι και οι παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα με την οποία θα ανελιχθεί μία ιστοσελίδα στην κατάταξη των αποτελεσμάτων της αναζήτησης. Παρόλα αυτά, μία πρώτη, μικρή, λίστα με παράγοντες που επηρεάζουν το πόσο γρήγορα μπορούμε να φτάσουμε στη πρώτη σελίδα, θα μπορούσε να είναι η εξής:

  • Αν είναι η σελίδα είναι καινούργια ή υπάρχει εδώ και καιρό.
  • Πόσος ανταγωνισμός υπάρχει στις επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά.
  • Πόσο δημοφιλές είναι το website (π.χ. είναι κάποια αναγνωρίσιμη μάρκα;).
  • Ποια είναι η υπάρχουσα κατάταξη της ιστοσελίδας.

Για παράδειγμα, ένα νέο ασφαλιστικό γραφείο, το οποίο μόλις άνοιξε και έφτιαξε ένα νέο website, θα χρειαστεί πολύ χρόνο και προσπάθεια προκειμένου να φτάσει στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων για την αναζήτηση “Ασφάλεια υγείας” (για παράδειγμα). Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει εξαιρετικός ανταγωνισμός γύρω από τη λέξη κλειδί και η ιστοσελίδα της επιχείρησης, όντας νέα, δεν έχει κάποια “πρότερη φήμη” στα “μάτια της Google”.

Αν πρόκειται για μία υπάρχουσα εταιρία με υπάρχουσα ιστοσελίδα η οποία βρίσκεται ήδη στη θέση 22 (π.χ.) των αποτελεσμάτων… τότε η απάντηση θα ήταν διαφορετική και θα χρειαζόταν σχετικά λιγότερος χρόνος.

Συμπέρασμα

Έχοντας κατά νου όλα τα παραπάνω, είναι ανέφικτο να υπολογίσει κάποιος πόσο γρήγορα μπορεί να ανέβει μία ιστοσελίδα στα αποτελέσματα των αναζητήσεων ή μέχρι ποια θέση μπορεί να φτάσει. Στη τελική, ακριβώς την ίδια δουλειά κάνουν και οι ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και η πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων χωράει ακριβώς 10 από αυτές! Ο 11ος αναγκαστικά θα πάει στην δεύτερη σελίδα.

Αυτό που είναι σημαντικό είναι να υπάρχει ένα πλάνο και ένας στόχος. Συνήθως, ο στόχος ξεκινάει από την επιλογή των λέξεων κλειδιών που στοχεύουμε και συνέχεια φτιάχνεται ένα πλάνο ενεργειών οι οποίες θα βοηθήσουν την ιστοσελίδα να ανεβεί. Το πλάνο αυτό περιέχει, συνήθως, τεχνικές εργασίες, συγγραφή και βελτιστοποίηση περιεχομένου, digital PR (για την απόκτηση εισερχόμενων links) και άλλες. Φυσικά, οι ενέργειες αυτές αποτελούν μία διαρκή ενασχόληση με την ιστοσελίδα και απλώνονται σε έναν αριθμό μηνών στο μέλλον. Το SEO είναι μία διαρκής “αγωνία” και όχι μία one-time δουλειά.

Αν πιστεύετε ότι μπορείτε να κερδίσετε περισσότερα από την ιστοσελίδα σας αλλά δεν είστε σίγουροι πως… επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε τις ευκαιρίες που έχετε.