Digital Marketing στα χρόνια του κορονοϊου. 3+1 προτάσεις.

by | 25/03/2020 | Advertising, Online marketing

we know how to

Αντιλαμβανόμαστε ότι φτάσαμε σε μία περίοδο όπου το σύνολο σχεδόν της αγοράς αντιλαμβανόμαστε ότι θα υπάρξει ένας οικονομικός κραδασμός. Δεν είναι θέμα της Ελλάδας, δεν είναι καν θέμα της Ευρώπης. Είναι μια παγκόσμια κρίση. Ο κραδασμός θα έρθει σε παγκόσμιο επίπεδο και θα είναι μεγάλος. Το ότι θα αναγκαστούμε να μπούμε στη διαδικασία να διαχειριστούμε την κρίση αυτή αλλά και τον αντίκτυπό της, είναι επίσης μια πραγματικότητα και κανένας επιχειρηματίας δεν θα μπορέσει να αποφύγει.

Είμαστε σίγουροι ότι οι παραπάνω σκέψεις έχουν περάσει από το μυαλό των περισσοτέρων από εσάς μια και μπήκατε στη διαδικασία να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Και, παρά τον προβοκατόρικο τίτλο του άρθρου, θα αποφύγουμε να αναφερθούμε στο γιατί χρειάζεται αυτήν την περίοδο να επενδύσετε σε online marketing ή να σας πείσουμε ότι αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή να “τα δώσετε όλα” στην ψηφιοποίηση της επιχείρησής σας. Από την εμπειρία μας με τον κύκλο των πελατών, των συνεργατών και του φιλικού επιχειρηματικού κύκλου της Social Mind, έχουμε διαπιστώσει, ήδη από τα προηγούμενα χρόνια της οικονομικής κρίσης, μέσα στην οποία ιδρύθηκε και εξελίχθηκε και η δική μας επιχείρηση, ανοικτό μυαλό, κριτική σκέψη, διάθεση για πρόοδο και εξέλιξη και τεράστια ανθεκτικότητα.

Αντί των παραπάνω σας προτείνουμε να πάρετε λίγο χρόνο, προτού επενδύσετε σε οτιδήποτε, για να σκεφτείτε τα εξής:

1. Είναι η προβολή της επιχείρησής μου στο Internet “τσάμπα κόπος” αυτήν την περίοδο;

Η προβολή στο Internet δεν έχει να κάνει με την περίοδο. Αν είχατε ξεκινήσει ή σκεπτόσασταν να ξεκινήσετε μια στρατηγική κίνηση marketing δεν είναι απαραίτητο ότι θα πρέπει να την σταματήσετε εξαιτίας της αβεβαιότητας της περιόδου.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:

  • Εξετάστε καλά τα οικονομικά αποθέματα της εταιρίας σας.
  • Πάρτε υπόψη σας το γεγονός ότι οι online συναλλαγές και αγορές θα γίνουν ελκυστικότερες στο μέσο καταναλωτή το επόμενο διάστημα. Ειδικά σε μερικές ημέρες που το πρώτο σοκ της αγοράς θα αρχίσει να καταλαγιάζει.
  • Σκεφτείτε ότι ο χρόνος προσοχής στο Internet έχει αυξηθεί καθώς έχει αυξηθεί ο μέσος χρόνος που σερφάρουμε στο Internet λόγω του εγκλεισμού (ειδικά μέσω κινητών συσκευών).
  • Τώρα υπολογίστε ποιο ποσοστό του target group σας, που ενδιαφέρεται για τα προϊόντα που προσφέρετε online, βρίσκετε στα social media ή διαβάζει νέα και θα μπορούσε να τον προσεγγίσει κάποια δημοσίευση ή διαφήμισή σας.

ΠΩΣ ΑΠΟΦΑΣΙΖΩ:

  • Εάν τα 3 τελευταία σημεία παραπάνω σας κάνουν να πιστεύετε πως η επιχείρησή σας μπορεί να ενδιαφέρει το διαδικτυακό κοινό, προχωρήστε σε μια στρατηγική επένδυση σε digital marketing  αυτήν τη δύσκολη περίοδο.
  • Εάν το cash-flow της επιχείρησής σας έχει δεχθεί, ή αναμένεται να δεχθεί, κραδασμούς μπορεί να πρέπει να περιορίσετε οικονομικά (λίγο ή πολύ) την επένδυσή σας χάριν της ρευστότητας.
  • Όμως, ακόμη και σε περίπτωση που επιλέξετε να περιορίσετε τη χρηματική επένδυση, μπορείτε να συνεχίσετε να σχεδιάζετε τη digital marketing υποδομή της επιχείρησής σας (ειδικά αν έχετε εξαναγκαστεί σε παύση λειτουργίας). Αυτό θα σας βοηθήσει, με την επανεκκίνηση της οικονομίας, να έχετε μια δυναμική επαναφορά τόσο offline όσο και online.

2. Να συνδεθώ με το κοινό μου δείχνοντας την προσφορά μου και εμπνέοντας αισιοδοξία;

Σήμερα ο κόσμος είναι αγχωμένος. Είναι φοβισμένος. Αγωνιά για την υγεία του και την υγεία των δικών του ανθρώπων. Ίσως κάποιοι από αυτούς να έχουν δύσκολα περιστατικά ή ακόμη χειρότερα να έχουν χάσει δικούς τους ανθρώπους εξαιτίας του κορονοϊού. Σήμερα ο κόσμος είναι σε αβεβαιότητα.

ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ:

  • Να χρησιμοποιήσετε την περίοδο για επικοινωνιακά τρικ.
  • Να ξεκινήσετε δράσεις μόνο και μόνο για να πάρετε την προβολή.
  • Να συντάξετε “ακόμη ένα άρθρο ανθρωπιάς” στα χρόνια του κορονοϊού.

ΑΝΤΙ ΑΥΤΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:

  • Να επικοινωνήσετε στον πελάτη σας τον σεβασμό στην ενδεχόμενη δύσκολη οικονομική του κατάσταση.
  • Να δείξετε στον πελάτη σας ότι κάνετε ό,τι είναι εταιρικά δυνατό για να του εξασφαλίσετε τα προϊόντα που χρειάζεται στην πόρτα του, με τη μέγιστη ασφάλεια για τον ίδιο.
  • Να δείξετε τα μέτρα που λαμβάνετε σαν επιχείρηση για τη διαφύλαξη του προσωπικού και των συνεργατών σας.

3. Να δοκιμάσω να σπάσω την απαισιοδοξία με ένα αισιόδοξο μήνυμα;

Όπως είπαμε και πριν ο κόσμος περνάει ένα σοκ το οποίο φυσικά και μεταφέρεται στην online δραστηριότητά του. Ο πανικός, η απαισιοδοξία, ή στεναχώρια και η μιζέρια είναι απολύτως φυσικά επακόλουθα όλων όσων συμβαίνουν. Οι άνθρωποι όμως είμαστε εξαιρετικά ευέλικτα και προσαρμόσιμα όντα. Γνωρίζουμε ήδη ότι όλο αυτό θα κάνει κάποια στιγμή τον κύκλο του και ότι η ζωή συνεχίζεται. Δεν χρειαζόμαστε κάποιο brand ή επαγγελματία να μας το επισημάνει.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:

  • Να δείξετε ότι η επιχείρησή σας αντιστέκεται σε αυτήν την κρίση και προσπαθεί να μην λείψει τίποτε και από κανέναν ακόμη και εν μέσω κρίσης.
  • Να δείξετε ότι αντιλαμβάνεστε την ιδιαιτερότητα της περιόδου και είστε έτοιμοι να ελιχθείτε με τρόπους που θα δώσουν αξία στον πελάτη σας.
  • Να δείξετε ότι εσείς και οι άνθρωποί σας προσπαθείτε να παραμείνετε αισιόδοξοι. Δεν χρειάζεται να προσποιείστε ότι τα καταφέρατε κιόλας.
  • Να δείξετε ότι κατανοείτε ότι απέναντί σας μπορεί να έχετε ταλαιπωρημένους ανθρώπους με χαμηλά ψυχολογικά αποθέματα.

4. Πως μπορώ να βοηθήσω τον κόσμο (και να φανεί);

Θα σας παραπέμψουμε πίσω στο σημείο 2. Δεν είναι δουλειά μιας επιχείρησης να λύσει τα προβλήματα που δημιουργεί μια παγκόσμια υγειονομική κρίση. Εκτός αν μπορείτε να επενδύσετε σε μια μονάδα ΜΕΘ στο κοντινό σας νοσοκομείο ή σε υλικά που λείπουν από το ιατρικό προσωπικό ή να συμβάλετε με κάποιο άλλο πρακτικό τρόπο που το αντικείμενό σας να προσφέρει. Μην προσπαθήσετε να κατασκευάσετε τρόπους βοήθειας.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:

  • Να παρέχετε γνώση και εκπαίδευση στο κοινό σας. Όλοι οι επαγγελματίες έχουμε βαθιά γνώση του αντικειμένου μας (είτε αφορά προϊόντα είτε υπηρεσίες). Ας τη μοιραστούμε αυτή τη γνώση με το κοινό μας, δείχνοντάς τους ότι στόχος μας δεν είναι η πώληση αλλά η μεγιστοποίηση της επένδυσης των χρημάτων τους σε αυτή τη δύσκολη περίοδο κάνοντας μια αποτελεσματική αγορά.
  • Καθώς μοιράζεστε τους τρόπους με τους οποίους διασφαλίζετε μια ποιοτική υπηρεσία στο κοινό σας που σέβεται τους κανόνες υγιεινής, μεταφοράς και παράδοσης προϊόντων, κάντε αναφορές σε επίσημες οδηγίες και κανόνες προωθώντας το περιεχόμενο επίσημων φορέων (World Health Organization, Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας, κ.ο.κ.). Με αυτόν τον τρόπο προωθείτε έγκυρη πληροφόρηση έναντι του πλήθους των fake news που κυκλογορούν εκεί έξω.

Διανύουμε μια δύσκολη περίοδο. Δεν είναι η κατάλληλη ώρα για απότομες και βεβιασμένες κινήσεις αλλά για ψυχραιμία, έξυπνη διαχείριση αποθεμάτων και σωστό σχεδιασμό για το μέλλον. Κατά την διάρκεια του εγκλεισμού (αυτές τις ημέρες) πέρασε από μπροστά μας μια έξυπνη φράση που θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας. O Lennart Meri, πρόεδρος της Εσθονίας για τα έτη 1992 – 2001 είπε:

“Η κατάσταση μπορεί να είναι σκατά, αλλά είναι το λίπασμα για το μέλλον”.