Ετήσια έρευνα E-Commerce 2016 από το ELTRUN

by | 13/01/2017 | Online marketing, Tools & Resources, Web Development

we know how to

Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η ετήσια έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Πανεπιστημίου Αθηνών με τη συμμετοχή 1910 Ελλήνων online καταναλωτών. Η έρευνα πραγματοποιείται τα τελευταία 8 χρόνια και θεωρείται από τις πιο αξιόπιστες.

Περιληπτικά, τα αποτελέσματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα:

  • Υπάρχει 5% αύξηση της έντασης online αγορών, χωρίς όμως σημαντικές αλλαγές στις δημοφιλείς κατηγορίες. Στην κορυφή βρίσκονται οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (84% των online αγοραστών), η διαμονή σε καταλύματα (70%), τα εξαρτήματα και ο περιφερειακός εξοπλισμός (69%), τα εισιτήρια για εκδηλώσεις (69%) και τα είδη ένδυσης και υπόδησης (62%).
  • Τη μεγαλύτερη αύξηση στις κατηγορίες που αγοράζουν οι online καταναλωτές είχαν οι παραγγελίες έτοιμου φαγητού (+10%), η πληρωμή λογαριασμών (+9%), η αγορά/ενοικίαση αυτοκινήτου (+7%) και τα είδη λιανεμπορίου (+6%).
  • Το 10% των online αγοραστών ξεκίνησε το 2016.
  • Τρεις στους 10 καταναλωτές είναι πλέον μεθοδικοί/ώριμοι online αγοραστές.
  • Υπάρχει αύξηση των αγορών από Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, αφού 6/10 έκαναν πάνω από το 80% των online αγορών τους από τα τοπικά eshops. Βέβαια οι Έλληνες συνεχίζουν να έχουν από τα υψηλότερα ποσοστά αγορών (περίπου 30%) σε όλη την Ευρώπη από eshops του εξωτερικού.
  • Οι τιμές και οι προσφορές (73%) παραμένουν οι κύριοι λόγοι για να πραγματοποιούν οι Έλληνες τις αγορές τους online. Ακολουθούν η άμεση σύγκριση προϊόντων (55%) και η εύρεση προσφορών (42%). Αύξηση σημειώνουν επίσης οι λόγοι που σχετίζονται με την ποικιλία προϊόντων.

[Tweet “Αποτελέσματα έρευνας E-Commerce για το 2016 από το ELTRUN”]

  • Παρ’ ότι η αντικαταβολή παραμένει ακόμη ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής (56% των online καταναλωτών), η ηλεκτρονική τραπεζική σημειώνει άνοδο, καθώς η χρήση χρεωστικής κάρτα χρησιμοποιείται πλέον συχνά από 1/2 online καταναλωτές (51%). Σημαντική είναι αντίστοιχα η μείωση της συχνής χρήσης του PayPal στο 15%.
  • Συνεργασία on line καταστημάτων με τα φυσικά καταστήματα. Οι online καταναλωτές το 1/3 των συνολικών αγορών τους σε φυσικά καταστήματα το πραγματοποιούν αφού κάνουν έρευνα στο Internet και στις υπηρεσίες σύγκρισης προϊόντων/τιμών. Υπάρχει όμως και το αντίθετο φαινόμενο με 1/6 των συνολικών online αγορών να πραγματοποιείται αφού έγινε πρώτα επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα.
  • Το 1/3 των online καταναλωτών χρησιμοποιούν συχνά online συστήματα πιστότητας (loyalty), αλλά με επιφύλαξη. Η τάση με τις κάρτες πιστότητας (member cards) αρχίζει και εμφανίζεται και στον ψηφιακό κόσμο με το 30% να επιλέγουν συνήθως eshops που προσφέρουν πόντους επιβράβευσης και το 26% να τους χρησιμοποιούν πολύ συχνά.
  • Οι 9/10 πλέον online καταναλωτές έχουν καθημερινά πρόσβαση στο Internet μέσω του κινητού τους, ενώ 8/10 μέσω του φορητού Η/Υ, 7/10 μέσω του tablet και μόνο 6/10 μέσω του σταθερού H/Y. Το κινητό πλέον εδραιώνεται ως ψηφιακό μέσο και για σημαντικές ψηφιακές συναλλαγές για τους online καταναλωτές, αφού 1/4 το χρησιμοποιεί καθημερινά/συχνά για online banking, 1/5 για αναζήτηση προσφορών, 1/5 για χρήση mobile εφαρμογών των εταιριών και 1/6 για αναζήτηση τιμών ενώ βρίσκονται ήδη σε φυσικό κατάστημα.

Σύμφωνα με τα παραπάνω αποτελέσματα, το ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται ότι εξακολουθεί να παρουσιάζει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, οι online καταναλωτές γίνονται πιο ώριμοι και μεθοδικοί, ενώ ενισχύεται η εμπιστοσύνη στα ελληνικά e-shops. Αυτό που δείχνει ότι θα παίξει σημαντικό ρόλο στην πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η ηλεκτρονική τραπεζική, η επίδραση των ψηφιακών Μέσων και η δυναμική του mobile.

Εάν σας ενδιαφέρει να επενδύσετε στο ηλεκτρονικό εμπόριο και να επωφεληθείτε από αυτό και τις δυνατότητες που προσφέρει, επικοινωνήστε μαζί μας ώστε να εξετάσουμε μαζί την καλύτερη λύση για εσάς και την επιχείρησή σας!

Ολόκληρη την έρευνα μπορείτε να τη δείτε εδώ.