Ο τουρισμός αυξάνεται στην Ελλάδα με γοργούς ρυθμούς και μαζί αυξάνεται η αγωνία των ξενοδόχων να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους. Ένα από τα σημεία που μπορούν να κάνουν τη διαφορά είναι η προέλευση των κρατήσεων. Στις μέρες μας, τα περισσότερα bookings έρχονται από διάφορες δημοφιλείς υπηρεσίες όπως το booking, το trip advisor, το trivago, το expedia και άλλα. Ωστόσο, αυτά κοστίζουν, καθώς για κάθε κράτηση που φέρνουν σε ένα ξενοδοχείο κρατάνε ένα ποσοστό επί του ποσού. Ιδανικά, στόχος του κάθε ξενοδοχείου είναι να αυξήσει τα direct bookings μέσα από την ιστοσελίδα του.
Πώς όμως μπορεί να το κάνει αυτό; Πώς μπορεί να πείσει τους καταναλωτές να μη χρησιμοποιήσουν κάποια εξωτερική εφαρμογή, αλλά να κλείσουν το δωμάτιό τους κατευθείαν μέσα από την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου; Παρακάτω μπορείτε να βρείτε 5 ενδιαφέρουσες ιδέες!
5 τρόποι για περισσότερα direct bookings
1. Βελτιώστε τη Mobile εμπειρία των καταναλωτών
Οι περισσότεροι καταναλωτές επισκέπτονται την ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου από το κινητό τους τηλέφωνο (60% σύμφωνα με το Google Tourist Trends του 2016). Αν δεν το πιστεύετε, συμβουλευτείτε τα στατιστικά της ιστοσελίδας από το Google Analytics και δείτε πως το mobile κυριαρχεί. Ή… αν δεν κυριαρχεί, είναι ένα αξιοπρόσεκτο κομμάτι. Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας πρέπει να νιώσουν ασφαλείς και σίγουροι για να πειστούν να προχωρήσουν άμεσα σε μία κράτηση πριν αποφασίσουν να εγκαταλείψουν την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου.
2. Δώστε κίνητρα
Μία πολύ αποδοτική ιδέα είναι το ξενοδοχείο να δίνει κίνητρα στους καταναλωτές, ώστε να κλείνουν μέσα από την ιστοσελίδα τους. Το κίνητρο δεν θα πρέπει να είναι χρηματικό (γιατί αυτό εύκολα συγκρίνεται με τις υπόλοιπες πλατφόρμες). Μπορεί, όμως, να είναι κάτι άλλο που θα κάνει τις διακοπές τους αξέχαστες. Κάποιο welcome gift, κάποια έκπτωση σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις (π.χ. στην ενοικίαση αυτοκινήτου), κτλ.
3. Προσωποποίηση και ανθρώπινη επαφή
Καμία φορά η ανθρώπινη επαφή μπορεί να κάνει θαύματα! Ξενοδοχεία που χρησιμοποιούν live chat στις ιστοσελίδες τους δείχνουν να κλείνουν πολλά περισσότερα direct bookings. Ειδικά όταν τη συζήτηση τη ξεκινάει το ίδιο το ξενοδοχείο. Ενδεχομένως, θα έχετε δει σε πολλές σελίδες να υπάρχει το live chat το οποίο “ανοίγει” μόνο του μετά από μερικά δευτερόλεπτα και σας προτρέπει να μιλήσετε με κάποιον εκπρόσωπο του ξενοδοχείου. Εκεί, μπορεί το ξενοδοχείο να κατευθύνει τον επισκέπτη της ιστοσελίδας, να του προτείνει μία προσωποποιημένη λύση και να τους δώσει εξατομικευμένες απαντήσεις σε τυχόν προβληματισμούς του. Στο τέλος της κουβέντας μπορεί να τον κατευθύνει διακριτικά (ή αδιάκριτα) στο κλείσιμο ενός δωματίου.
4. Δημιουργία πιστού κοινού
Μετά από χρόνια λειτουργίας σίγουρα ένα ξενοδοχείο έχει συλλέξει στοιχεία πολλών πελατών. E-mails, τηλέφωνα και άλλα προσωπικά στοιχεία μπορεί να αποδειχτούν πραγματικός θησαυρός. Το ξενοδοχείο μπορεί να τρέξει e-mail campaigns, sms campaigns ή να προσφέρει άλλα loyalty προγράμματα, έτσι ώστε να επαναπροσεγγίσει παλιούς πελάτες ή τους φίλους παλιών πελατών.
5. Online διαφήμιση
Φυσικά η online διαφήμιση (Google AdWords, Social Media Ads, κτλ.), αν γίνει σωστά και στοχευμένα, μπορεί να φέρει φοβερά αποτελέσματα. Πολύ πιθανό να είναι αρκετά δύσκολο ή ακριβό να ανταγωνιστεί ένα ξενοδοχείο το booking στη διαφήμιση στην αναζήτηση. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι τρόποι που μπορεί να βρει ένα στοχευμένο κοινό. Τόσο το Facebook και το Instagram, όσο και το Google AdWords δίνουν μία σειρά από εργαλεία με τα οποία ένα ξενοδοχείο μπορεί να προβάλει τη διαφήμισή του στα άτομα εκείνα που έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να ενδιαφέρονται να κλείσουν τις διακοπές τους στην περιοχή που βρίσκεται το ξενοδοχείο. Με αυτό το τρόπο, το κόστος είναι πιο μικρό και τα κέρδη του ξενοδοχείου μεγαλύτερα!
Στη Social Mind προσφέρουμε ολοκληρωμένες λύσεις, τόσο στο κομμάτι της προβολής και της επικοινωνίας όσο και στο web και mobile development. Αν θέλετε να δούμε μαζί πώς μπορείτε να αυξήσετε τα direct bookings του ξενοδοχείου σας ή πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε το διαδίκτυο αποτελεσματικότερα, επικοινωνήστε μαζί μας.